Folkeskolen online annoncer 2020

Medieprofil

Fagbladet Folkeskolens mission er at medvirke til den fortsatte udvikling af folkeskolen, som anses for den vigtigste samfundsinstitution i Danmark. Bladet Folkeskolen skal give læserne nyheder, baggrund og perspektiv, så de selv kan tage stilling til forhold som undervisning, læring og arbejde i folkeskolen.

Folkeskolen og folkeskolen.dk udgives af Danmarks Lærerforening og både blad og netversion redigeres efter journalistiske relevanskriterier.

Folkeskolen udkommer 22 gange årligt i et oplæg på over 80.000 eksemplarer, og giver læserne nyheder og reportager med kant, skarphed, humor og plads til fordybelse. Folkeskolen rummer temaer, portrætter, interview, materialeanmeldelser og fortællinger fra folkeskolen.

Folkeskolen.dk samler aktiviteter fra hele landet og giver mulighed for at dele viden via faglige netværk, blogs og artikler fra lærer til lærer. Endvidere kan brugerne abonnere på personlige nyhedsbreve med udvalgte nyheder, artikler og debatindlæg.

Folkeskolen og folkeskolen.dk er den direkte vej til at komme i kontakt med mennesker i undervisningssektoren – det vil først og fremmest sige lærere, skoleledere, lærerstuderende og forvaltningschefer.

Folkeskolen er medie for både tekstsideannoncer og stillingsannoncer. Stillingsannoncer kan indrykkes i både blad og på Folkeskolens jobsite lærerjob.dk – Danmarks største jobsite for stillinger i grundskolen.

 

Hent medieinformationer (pdf):

Samlede medieinformationer 2020 – Folkeskolen

 

Du kan læse magasinet her: Magasinet Folkeskolen

Annoncemuligheder i Folkeskolen

Folkeskolen tilbyder et professionelt fagmedie med en attraktiv og meget homogen målgruppe og et overbevisende læsertal.

Lærerne og lederne i Folkeskolen bruger magasinet og folkeskolen.dk til at holde sig ajour og lader sig gerne informere og inspirere af relevante, aktuelle og lærerfaglige produkter og nyheder. Dette bekræftes af en høj læsetid og læsehyppighed, hvor hele 93% har læst hver udgave indenfor den seneste måned. Der er således en markant loyalitet og interesse for bladet blandt dets mange læsere.

Folkeskolen er det naturlige førstevalg for uddannelses- og skolemæssige annoncører indenfor:

  • Forlag – Undervisningsmaterialer og lærebøger
  • Kurser & videreuddannelse
  • Skoleinventar & materialer
  • IT- & interaktive værktøjer
  • Film, underholdning og rejser
  • Det Offentlige – ministerier, institutter mm.

Målgruppe-relevante annoncører:

Lærerne som målgruppe repræsenterer desuden naturligt en attraktiv forbrugsgruppe, som mange annoncører gerne vil i kontakt med:

  • Bank/Finans & Business
  • Biler, Telecom og IT
  • Rejse, hoteller & flyselskaber
  • Kultur og fritidsannoncører
  • Sundhed, mad og sport

Det primære kriterium er, at der kommunikeres professionelt med relevans og direkte henvendt til målgruppen, hvorfor der så vil blive skabt den rette opmærksomhed hos læseren for annoncøren.

Onlineannoncering på Folkeskolen.dk

Kombiner annoncering i Folkeskolen med målrettet og effektfuld bannerannoncering på websitet folkeskolen.dk, som er lærernes eneste faglige nyhedsmedie og webportal

 

Folkeskolen.dk

Folkeskolen.dk har ugentligt ca. 75.000 besøgende, og alle brugere har relation til grundskolen.

Sitet indeholder alt væsentligt på skoleområdet, hvad enten det handler om undervisning, fag, anmeldelser eller skolepolitik. Folkeskolen.dk fungerer samtidig som forum for videndeling og debat i form af faglige netværk, blogs og debatindlæg.

Bannerannoncer vises på både folkeskolen.dk og på lærerjob.dk

 

Priser og formater


Topbanner / desktop 930 x 180 Øverst på siden kr. 175,-
Topbanner mobil 320 x160 Øverst på siden kr. 175,-
Skyskraber 160 x 600 Til højre på siden kr. 125,-
Skyskraber 160 x 600 Til venstre på siden kr. 125,-
Artikelbanner 300 x 250 Midt på siden kr. 125,-
Megabanner Bund 930 x 180 I bunden af siden kr. 150,-
Omvendt U 1.280 x 180, 2 stk. 160 x 600 I toppen og ned i begge sider kr. 350,-

 

Redaktionelt ugentligt nyhedsbrev

Folkeskolens redaktion udsender et ugentligt nyhedsbrev med indhold fra det trykte blad samt nye og aktuelle historier og vinkler

Nyhedsbrevet udsendes til 22.500 modtagere (nov. 19)

Bred målgruppemæssig dækning af de folkeskolen.dk brugere som ønsker at holde sig opdateret på det mest aktuelle skolestof.

Det ugentlige nyhedsbrev sælges på ugebasis dvs. placering i de 22.500 nyhedsbreve som udsendes.

Bannerformater
Topbanner 600 x 160 px.
2.-4. placering 600 x 160 px.
5.-6. placering 300 x 250 px.

 

Personligt ugentligt
nyhedsbrev

Det personlige nyhedsbrev sammensættes individuelt til den enkelte modtager baseret på den pågældendes interesse for specifikke emner, geografi og interesse for blogs (i form af tags).

Bred målgruppemæssig dækning af folkeskolen.dk’s brugere

Der er i alt 16.300 modtagere af personlige nyhedsbreve som modtager i alt ca. 50.000 nyhedsbreve per uge. Det personlige nyhedsbrev sælges på månedsbasis dvs. i alt 200.000 nyhedsbreve per måned – 12 nyhedsbreve i gennemsnit.

Bannerformater
Topbanner 600 x 160 px.
2.-4. placering 600 x 160 px.
5.-6. placering 300 x 250 px.

 

 

 

Faglige netværk og faglige nyhedsbreve

Annoncer målrettet i de prisbelønnede Faglige Netværk indenfor hvert relevant fagområde, hvor dedikerede folkeskolelærere og brugere orienterer sig og lader sig inspirere fagligt.

24 faglige netværk giver unik mulighed for målrettet annoncering for produkter eller services rettet mod specifikke faggrupper – uden spild.

Hvert netværk har sit eget dedikerede område med indhold på folkeskolen.dk

Medlemmerne modtager nyhedsbreve med aktuelle artikler, anmeldelser og blogindlæg for deres specifikke fagområde.

Nyhedsbreve og folkeskolen.dk opdateres konstant med nyt indhold.

Annonceringen på de faglige netværk er opdelt i forskellige prisgrupper efter størrelse og omfang af eksponering.

Vi har 2 bannerplaceringer i det faglige netværks nyhedsbrev og 2 ved det faglige netværks indhold på folkeskolen.dk

Placering 2 sælges m. 10% rabat i fht. listeprisen.

Prisgruppe 1 :: kr. 9.500,-

Prisgruppe 2 :: kr. 7.500,-

Prisgruppe 3 :: kr. 5.500,-

Prisgruppe 4 :: kr. 3.500,-

Materiale & betingelser

Bannermateriale

Alt materiale til bannerannoncering leveres som GIF, JPG eller Flash (med indsat ”clickTAG” + en GIF-fil til backup) i maks. 50 kb. Animation maks. 10 sek. og/eller 3 loops. URL-link skal angives.

Alt materiale til annonce- og bannerkampagner skal leveres senest 2 arbejdsdage før kampagnestart. Alt materiale sendes til din kontaktperson hos Media-Partners.dk med reference til ordrenr. og kunde og kampagneperiode.

Priser og betalingsbetingelser

Alle priser er ekskl. moms. Enhver annonce faktureres umiddelbart efter udgivelsen. Betalingsfristen er – uanset fakturadato – netto kontant 10 dage efter udgivelsesdatoen for bladet, hvori annoncen har været indrykket. Såfremt betalingsfristen overskrides, påregnes et rentetillæg på 2% pr. påbegyndt måned.

Reklamation

Media-Partners eller mediet kan ikke stilles til ansvar for fejl i annoncer, som er indrykket i overensstemmelse med ordrebekræftelsen. For trykfejl, forkerte størrelser, tidspunkter etc. som annoncøren eller bureauet ikke bærer ansvaret for, ydes en reduktion efter Media-Partners vurdering, der højst kan beløbe sig til annoncens pris og for indrykninger i mediet.

Reklamationer over trykfejl, fejl ved farven eller lignende skal være Media-Partners i hænde senest 5 dage efter annoncens indrykning. Indrykkes enannonce flere gange med samme fejl, uden at Media-Partners modtager reklamation, ydes eventuel dekort kun for den første indrykning. Erstatningskrav kan ikke gøres gældende over for Media-Partners eller over for mediet for fejlagtig, forsinket eller manglende indrykning af de bestilte annoncer eller eventuelle følger af sådanne fejl.

Annullering

Annonce-annullering skal ske skriftligt til Media-Partners senest 7 hverdage før bestillingsfristen. Annoncer, hvortil særplacering er bestilt, kan ikke annulleres uden forudgående aftale Media-Partners.

Øvrige bestemmelser

Media-Partners forbeholder sig ret til at afvise annoncer, der strider mod mediets retningslinjer, eller imod gældende love og bestemmelser. Annoncer, som kan forveksles med redaktionel tekst, skal for annoncørens regning øverst forsynes med ordet “annonce” oven over en streg i hele annoncens bredde.

Kontakt

Hanne Kjærgaard Rasmussen

Partner

+45 29 67 14 36
hanne@media-partners.dk