Folkeskolen tekstsideannoncer 2020

Oplag 

77.000

Læsertal 

162.000

Medieprofil

Fagbladet Folkeskolens mission er at medvirke til den fortsatte udvikling af folkeskolen, som anses for den vigtigste samfundsinstitution i Danmark. Bladet Folkeskolen skal give læserne nyheder, baggrund og perspektiv, så de selv kan tage stilling til forhold som undervisning, læring og arbejde i folkeskolen.

Folkeskolen og folkeskolen.dk udgives af Danmarks Lærerforening og både blad og netversion redigeres efter journalistiske relevanskriterier.

Folkeskolen udkommer 22 gange årligt i et oplæg på over 80.000 eksemplarer, og giver læserne nyheder og reportager med kant, skarphed, humor og plads til fordybelse. Folkeskolen rummer temaer, portrætter, interview, materialeanmeldelser og fortællinger fra folkeskolen.

Folkeskolen.dk samler aktiviteter fra hele landet og giver mulighed for at dele viden via faglige netværk, blogs og artikler fra lærer til lærer. Endvidere kan brugerne abonnere på personlige nyhedsbreve med udvalgte nyheder, artikler og debatindlæg.

Folkeskolen og folkeskolen.dk er den direkte vej til at komme i kontakt med mennesker i undervisningssektoren – det vil først og fremmest sige lærere, skoleledere, lærerstuderende og forvaltningschefer.

Folkeskolen er medie for både tekstsideannoncer og stillingsannoncer. Stillingsannoncer kan indrykkes i både blad og på Folkeskolens jobsite lærerjob.dk – Danmarks største jobsite for stillinger i grundskolen.

 

Hent medieinformationer (pdf):
Medieinformationer tekstsideannoncer 2020 – Folkeskolen

Samlede medieinformationer 2020 – Folkeskolen

 

Du kan læse magasinet her: Magasinet Folkeskolen

Læserprofil

Beslutningerne tages også på lærerværelset.

Læsernes indflydelse gør sig gældende på mange områder. De er vigtige influenter ved indkøb af for eksempel undervisnings­materialer og skoleinventar. De er generelt politisk og kulturelt engagerede. Deres faglige og personlige aktiviteter giver dem en bred kontaktflade, hvor de i høj grad er rollemodeller og opinionsdannere.

I hver udgave af Folkeskolen læses af 139.000 personer med tilknytning til undervisningssektoren, og folkeskolen.dk har ugentligt ca 100.000 besøgende.*

Den typiske læser af Folkeskolen er mellem 30 og 60 år, bor i eget hus og varetager de fleste indkøb i hjemmet. Husstandsindkomsten er over 600.000 kr., og husstanden består af 2-4 personer.

Læserne er…

  • Kvinder 56% 56%
  • Er ret/meget interesserede i forbrugerspørgsmål 54% 54%
  • Er ret/meget interesserede i at læse nyheder i aviser 90% 90%
  • Køber helst økologiske produkter 63% 63%
  • Betaler gerne ekstra for kvalitetsprodukter 83% 83%
  • Læser skønlitteratur minimum ugentligt 67% 67%
* Kilde: TNS Index Gallup

Hvorfor annoncere i folkeskolen?

  • Folkeskolelærernes foretrukne fagmedie
  • Vigtig faglig viden og aktuel debat
  • Troværdigt medie med højt fagligt niveau
  • Stærke B2B-brands står stærkere i relevant og fagligt miljø

Annoncemuligheder i Folkeskolen

Folkeskolen tilbyder et professionelt fagmedie med en attraktiv og meget homogen målgruppe og et overbevisende læsertal.

Lærerne og lederne i Folkeskolen bruger magasinet og folkeskolen.dk til at holde sig ajour og lader sig gerne informere og inspirere af relevante, aktuelle og lærerfaglige produkter og nyheder. Dette bekræftes af en høj læsetid og læsehyppighed, hvor hele 93% har læst hver udgave indenfor den seneste måned. Der er således en markant loyalitet og interesse for bladet blandt dets mange læsere.

Folkeskolen er det naturlige førstevalg for uddannelses- og skolemæssige annoncører indenfor:

  • Forlag – Undervisningsmaterialer og lærebøger
  • Kurser & videreuddannelse
  • Skoleinventar & materialer
  • IT- & interaktive værktøjer
  • Film, underholdning og rejser
  • Det Offentlige – ministerier, institutter mm.

Målgruppe-relevante annoncører:

Lærerne som målgruppe repræsenterer desuden naturligt en attraktiv forbrugsgruppe, som mange annoncører gerne vil i kontakt med:

  • Bank/Finans & Business
  • Biler, Telecom og IT
  • Rejse, hoteller & flyselskaber
  • Kultur og fritidsannoncører
  • Sundhed, mad og sport

Det primære kriterium er, at der kommunikeres professionelt med relevans og direkte henvendt til målgruppen, hvorfor der så vil blive skabt den rette opmærksomhed hos læseren for annoncøren.

Priser på Tekstsideannoncer

Det er muligt at indrykke annoncen som advertorial.

Opslag til kant

kr. 46.400,-

B: 420 x H: 285 mm + 5 mm beskæring

2 x 1/3-side bund til kant:

kr. 22.600,-

B: 420 x H: 94 mm + 5 mm til beskæring

2 x 1/3-side bund:

kr. 21.300,-

B: 400 x H: 80 mm

Bagsiden

kr. 33.500,-

B: 210 x H: 245 mm + 5 mm til beskæring

1/1-side til kant:

kr. 27.700,-

B: 210 x H: 285 mm + 5 mm til beskæring

1/1-side:

kr. 26.500,-

B: 192 x H: 162 mm

1/2-side til kant:

kr. 18.300,-

B: 103 x H: 285 mm + 5 mm til beskæring

1/2-side:

kr. 17.500,-

B: 93 x H: 261 mm

1/2-side:

kr. 17.500,-

B: 192 x H: 118 mm

1/3-side til kant:

kr. 10.000,-

B: 71 x H: 285 mm

1/3-side:

kr. 9.800,-

B: 61 x H: 261 mm

1/3-side:

kr. 9.800,-

B: 192 x H: 80 mm

1/6-side

kr. 6.900,-

B: 61 x H: 129 mm

Forside:

kr. 25.000,-

B: 190 x H: 30 mm

Trekant:

kr. 11.900,-

B: 144 x H: 162 mm

Farvetillæg

Alle priser er inkl. farver.

Øvrige priser

Særplacering + 10 %

Rubrikannoncer

Spaltebredde: 59 mm

Pris pr. mm (sort/hvid): kr. 43,-

Pris pr. mm (4-farver): kr. 49,-

Fyldannoncer & spotannoncer i jobsektionen

1/8 side: B: 91 x H: 50 mm

1/4 side: B: 187 x H: 50 mm

Indstik

Det er muligt at få indstik med i Folkeskolen. Vi kan foliere, kartenklæbe, løst ilægge eller indhæfte jeres indstik Ring for tilbud og yderligere information.

Udgivelsesplan & Deadlines

Udgivelse Udkommer Deadline Tekstsideannoncer* Deadline Stillingsannoncer*
1 16. januar 02. januar 07. januar
2 30. januar 14. januar 21. januar
3 13. februar 28. januar 04. februar
4 27. februar 11. februar 18. februar
5 12. marts 25. februar 03. marts
6 26. marts 11. marts 17. marts
7 16. april 24. marts 30. marts
8 30. april 14. april 21. april
9 14. maj 27. april 04. maj
10 28. maj 11. maj 18. maj
11 11. juni 25. maj 02. juni
12 25. juni 09. juni 16. juni
13 13. august 28. august 04. august
14 27. august 11. august 18. august
15 10. september 25. august 01. september
16 24. september 08. september 15. september
17 08. oktober 22. september 29. oktober
18 22. oktober 06. oktober 13. oktober
19 05. november 20. oktober 27. oktober
20 19. november 03. november 10. november
21 03. december 17. november 24. november
22 17. december 01. december 08. december

*Deadline kl. 12 på selve dagen

Materiale & betingelser

Priser og betalingsbetingelser

Alle priser er ekskl. moms. Enhver annonce faktureres umiddelbart efter udgivelsen. Betalingsfristen er – uanset fakturadato – netto kontant 10 dage efter udgivelsesdatoen for bladet, hvori annoncen har været indrykket. Såfremt betalingsfristen overskrides, påregnes et rentetillæg på 2% pr. påbegyndt måned.

Reklamation

Media-Partners eller mediet kan ikke stilles til ansvar for fejl i annoncer, som er indrykket i overensstemmelse med ordrebekræftelsen. For trykfejl, forkerte størrelser, tidspunkter etc. som annoncøren eller bureauet ikke bærer ansvaret for, ydes en reduktion efter Media-Partners vurdering, der højst kan beløbe sig til annoncens pris og for indrykninger i mediet.

Reklamationer over trykfejl, fejl ved farven eller lignende skal være Media-Partners i hænde senest 5 dage efter annoncens indrykning. Indrykkes enannonce flere gange med samme fejl, uden at Media-Partners modtager reklamation, ydes eventuel dekort kun for den første indrykning. Erstatningskrav kan ikke gøres gældende over for Media-Partners eller over for mediet for fejlagtig, forsinket eller manglende indrykning af de bestilte annoncer eller eventuelle følger af sådanne fejl.

Annullering

Annonce-annullering skal ske skriftligt til Media-Partners senest 7 hverdage før bestillingsfristen. Annoncer, hvortil særplacering er bestilt, kan ikke annulleres uden forudgående aftale Media-Partners.

Øvrige bestemmelser

Media-Partners forbeholder sig ret til at afvise annoncer, der strider mod mediets retningslinjer, eller imod gældende love og bestemmelser. Annoncer, som kan forveksles med redaktionel tekst, skal for annoncørens regning øverst forsynes med ordet “annonce” oven over en streg i hele annoncens bredde.

Kontakt

Hanne Kjærgaard Rasmussen

Partner

+45 29 67 14 36
hanne@media-partners.dk