Cruising Copenhagen

Velkommen til de brølende tyvere

Michael Rachlin

Redaktør

 

 

Magasinet

• Omfanget er mellem 92 og 100 sider i et handy format, nemt at tage med og gemme
• Magasinet er på engelsk
• En ‘inside guide’ med interessante reportager, en lang række tema-guides med spændende anbefalinger, foromtaler af sæsonaktuelle events og masser af relevant læsestof
• Udkommer i 40.000 eksemplarer i maj og i 30.000 eksemplarer i november
•  Anslået læsertal 175.000 / 140.000
• Rutineret hold af redaktør og AD’er med erfaring fra førende livsstilsmagasiner og AOK
• Uddeles over 300 steder

Der var ikke meget, der tydede på, at København stod foran et stort årti i starten af 1920’erne. Den spanske syge havde hærget fra 1918 til 1920, og byen var slidt og træt. Der var ikke meget at more sig over.

Men for København blev det virkelig de brølende 1920’ere. Allerede i 1923 dansede den amerikanske sangerinde Josephine Baker i bananskørt i Dagmar Teateret, og samme år fik København sit første jazzorkester. Festen gennem København er beskrevet i talrige bøger og kunstværker – måske mest berømt af Tom Kristensen. Min egen farmor, der var født i 1908, fortalte mig også lidt om stemningen, kunstnerne og kulturpersonlighederne, der var en del af bylivet i København i midten og slutningen af 1920’erne. Ja, faktisk tror jeg ikke, hun fortalte mig det hele. Det var jo ikke alt, jeg behøvede at vide…

Er der grund til at tro, at København igen står foran nogle brølende tyvere? Ja, selvfølgelig er der det. Vi må ikke glemme, hvor hurtigt tingene kan ændre sig i en levende og vibrerende storby. Vi ryster støvet af os, og vi fortsætter med at udvikle landets hovedstad lidt mere klogt, lidt mere eftertænksomt og måske lidt mere bæredygtigt.

En af de tendenser, som vi forventer fortsætter ind i 2021 er det gode smørrebrød. Måske bedst eksemplificeret med Restaurant Palægade, der lukkede efter en brand midt under coronapandemien, men som er genopstået her over sommeren som Restaurant Møntergade – til stjerneanmeldelser i alle dagbladene. Bare et eksempel på, at vi kommer tilbage – fornyet og forstærket.

Nu mangler vi bare alle gæsterne fra andre dele af verden. Selv de mest forbenede københavnere er begyndt at savne lyden af engelsk, tysk eller kinesisk i hjørnerne af indre by.
Men de kommer. Før eller siden.

Og så er jeg sikker på, at det bliver de brølende tyvere.

 

Du kan læse hele magasinet her: CruisingCopenhagen

Du kan hente mediedata her: CruisingCopenhagen

Om Magasinet

Cruising Copenhagen er en turistguide i magasinformat, der er målrettet de mange internationale turister, som forventes at besøge København i 2021. Magasinet er den førende guide til målgrupper, der i 2019 genererede en omsætning på over 10 milliarder kroner.

Velkommen til København. Her er et magasin med de bedste guider, anbefalinger, foromtaler og anekdoter om byen præsenteret i et eksklusivt magasinformat og skrevet lige præcis til målgruppen af internationale turister i København.

Magasinet har en form, som man kender fra andre rejsemagasiner. Men det er helt afgørende, at tonen og stilen ikke er som et traditionelt rejsemagasin.

Magasinet er en “inside guide” – og taler derfor ud fra byens udgangspunkt med den indfødte københavners autencitet og troværdighed.

Distributionen af Cruising Copenhagen er særligt målrettet mod de steder, hvor turisterne først møder København – det vil sige i lufthavnen, på hoteller, i turistinformationer og i forbindelse med krydstogtanløb på Oceankaj og Langelinie.

Cruising Copenhagen er udviklet af erfarne magasinfolk og er en del af netværket Cruise-Copenhagen i samarbejde med Wonderful Copenhagen.

Hvordan får læseren fat i magasinet?

Cruising Copenhagen uddeles mere end 300 steder i København og rundt omkring i Danmark – herunder på over 100 hoteller, på mange turistinformationer, inklusive Københavns kommunes turistformationer i Vesterbrogade og Oceankaj, i krydstogtterminalerne på Oceankaj, på Langelinie Outlet samt fra en lang række restauranter, caféer og butikker.

Magasinet er altså til stede på alle de vigtigste touchpoints for internationale turister og, ikke mindst, krydstogtspassagerer – hvor der er er særligt fokus på de passagerer, hvis krydstogt begynder eller slutter i København – de såkaldte turnarounds.

De vigtigste touchpoints er:

  • I udvalgte butikker, restauranter og caféer
  • På hoteller
  • Hos turistinformationer
  • Ved seværdigheder
  • Oceankaj og Langelinie

Medieinformation 2020

Fakta om internationale turister i København

• I 2019 ankom over 2,7 millioner internationale turister til byen, heraf var ca. 950.000 krydstogtpassagerer (turnaround eller transit)
• Hver turist, inkl. turnaround krydstogtpassager, havde i gennemsnit 2,7 overnatninger
– dvs. at de tilsammen stod for mere end 7,5 millioner årlige overnatninger
• Hotel er den primære overnatningsform
• De bruger i gennemsnit 2.150 kr. pr. døgn på indkvartering, mad, oplevelser, shopping mm.
• 84% rejste uden børn
• Der var i gennemsnit 2,9 personer i rejsegruppen
• 51% var i Danmark for første gang
• 59% søgte ikke information om København op til afrejsen
• Et stort flertal vil anbefale en storbyferie i Danmark  til deres venner og bekendte

Kilde: VisitDenmark 2018

Hvorfor annoncere i Cruising Copenhagen?

Cruising Copenhagen er et unikt medie, der henvender sig til en købestærk målgruppe, som er åbne og nysgerrige for at hente inspiration. Magasinet har en høj troværdighed og et indhold, som målgruppen opfatter som brugbart, underholdende og attraktivt.

Cruising Copenhagen udfylder et reelt behov hos turisterne, der har savnet en samlet præsentation af oplevelser og tilbud i København.

Og det har som trykt magasin mulighed for at nå ud til målgrupper, der er svære at få i tale på andre platforme.

Magasinet giver overblik over de store samlende fortællinger, der afspejler byens historie, bygninger, monumenter og andre ting.
Og det fortæller desuden om andre oplevelser inden for gastronomi, musik, kunst og gadeliv i almindelighed, som kan give en mere lokal og autentisk vinkel på byen.

Som en rød tråd gennem hele magasinet, bliver læseren guidet gennem, hvor lang tid man skal afsætte til de forskellige oplevelser. Tiden er altafgørende for storbyturister, og der er oplevelser, som tager alt fra et kvarter til en hel dag.

Profil på annoncører

Læserne er en særdeles attraktiv gruppe af forbrugere, der er interesseret og modtagelig over for både inspiration til oplevelser samt profilannoncer med en bredere fortælling med udgangspunkt i besøget i København.

Annoncør-eksempler inden for oplevelser:

  • Restauranter
  • Museer og seværdigheder
  • Detailhandel
  • Guidede ture

Annoncør-eksempler inden for profil-annoncer:

  • Dansk design og kunsthåndværk
  • Danske og internationale brands

Annonceinformationer

Annoncepriser

opslag til kant:

Kr. 70.000

B: 400 x H: 250 mm
+5 mm beskæring

1/1 side til kant:

Kr. 40.000

B: 200 x H: 250 mm
+5 mm beskæring

1/1 side til kant/ bagside:

Kr. 45.000

B: 200 x H: 250 mm
+5 mm beskæring

1/1 side til kant/ 2+3 omslag:

(inderside af forsiden og indersiden af bagsiden)

Kr. 42.000

B: 200 x H: 250 mm
+5 mm beskæring

1/2 side til kant, tvær:

Kr. 22.000

B: 170 x H: 110 mm

1/4 side:

Kr. 13.000

B: 85 x H: 110 mm

1/2 side høj til kant:

Kr. 22.000

B: 85 x H: 220 mm

1/2 side høj til kant/ indholds-fortegnelse:

Kr. 26.000

B: 100 x H: 250 mm
+5 mm beskæring

Alle priser er ekskl. moms.

Annoncemateriale til det trykte blad skal leveres som trykklar PDF (min. 300 dpi, CMYK). Materialet til annoncer kan sendes til annoncer@mppublishing.dk (maks. 20 MB) eller via ftp-server. For yderligere tekniske detaljer om krav til annoncemateriale se www.mppublishing.dk

 

Udgivelsesplan

 

UDGIVELSE UDKOMMER DEADLINE annoncer Anslået oplag / læsertal
Cruising Copenhagen #1 2021 11. maj 2021 9. april 2021 40.000 eks. / 175.000 læsere
Cruising Copenhagen #2 2020 11. november 2021 8. oktober 2021 30.000 eks. / 140.000 læsere

Native Advertising

Særligt udvalgte annoncører har mulighed for “native advertising”, typisk som omtale i forskellige guides. Designet, tonen og sproget svarer til resten af det redaktionelle indhold og bliver derfor opfattet som en naturlig del af magasinet.

For nærmere information, kontakt Hanne Kjærgaard Rasmussen, +45 29 67 14 36, hanne@media-partners.dk

Rubrikannoncer

Rubrikannoncer samles i et særligt guideområde i bagerste del af magasinet. Annoncerne placeres i kategorier efter en logisk opdeling, og hver kategori bliver forsynet med en overskrift, eksempelvis “Fish restaurants” eller “Sightseeing”. Formatet er i tre spalter og spaltebredden er 53,5 mm. Satshøjden er 210 mm.

Pris pr. spalte/mm: Kr. 49

Om Cruising Copenhagen

Cruising Copenhagen udgives af MP Publishing, der har solid erfaring inden for kundemagasiner, content marketing og design.

Michael Rachlin

Michael Rachlin

Redaktør

Michael har arbejdet som konceptudvikler og magasinredaktør i mere end 15 år. De sidste 10 år har han arbejdet med kundekommunikation, content marketing og brand journalism. Tidligere redaktør for AOK og med indgående kendskab til byens kultur- og restaurantscene.
Mads Koefoed

Mads Koefoed

Direktør

Mads er idémand og direktør i MP Publishing og arbejder bl.a. med forretningsudvikling, opbygning af
partnerskaber samt projektledelse af Cruising Copenhagen og andre udgivelser.

Hanne Kjærgaard

Hanne Kjærgaard

Direktør

Hanne er direktør i MP Publishing og arbejder med kommerciel udvikling samt annonce- og bannersalg på Cruising Copenhagen og andre udgivelser.

Kontakt

Jørgen Ostenfeld

Sales Manager

+45 28 57 08 57
joergen@media-partners.dk

Kontakt

Hanne Kjærgaard Rasmussen

Partner

+45 29 67 14 36
hanne@media-partners.dk