Cruising Copenhagen

I 2020 forventes 

2.500.000

internationale turister til Kbh

Heraf udgøres

950.000

af krydstogtpassagerer

2,7 overnatning i gns. 

5.000.000

overnatninger i 2020 – primært på hotel 

Hver turist bruger

2.150 kr.

per døgn i omsætning

Ny sæson – og tre nye magasiner

I 2020 forventer vi igen, at der kommer et rekordstort antal udenlandske turister til København.
De besøger byen på alle tider af året – og ikke mindst i julemåneden.

Claus Bødker

Direktør for netværket CruiseCopenhagen

 

 

Magasinet

Udkommer i 60.000 eks.
i hhv. april, juli og nov. 2020
Uddeles over 300 steder
Anslået læsertal 255.000

Som det allerede har været fremme i pressen, forventer vi at sætte nye rekorder igen i 2020. Alene i København forventer vi over 2,5 millioner internationale turister og heraf mere end 950.000 krydstogtpassagerer.

Og ikke mindst strømmer turisterne til København i julemåneden.

I december forventes mere end 420.000 udenlandske overnatninger i Hovedstaden.

Det er en stigning på 74 procent siden 2010, ifølge Dansk Industri. Og det gælder i særlig grad for britiske og amerikanske turister, hvor antallet af gæster der besøger København i december, er mere end fordoblet siden 2010. De kommer efter hyggen i ”verdens bedste by” lyder forklaringen fra Tivoli.

Derfor er det også meget glædeligt, at Cruising Copenhagen-magasinet i 2020 udkommer i en ekstra juleudgave, som er målrettet mod netop denne gruppe af turister.

Storbyturister er en attraktiv målgruppe, men det er også gæster, som har nogle behov, der kan være lidt anderledes. Det påvirker de tilbud, de skal tilbydes. Der skal eksempelvis være særligt fokus på, hvor lang tid, ting tager. Og samtidig ser vi, at fremtidens turister i højere grad ønsker en oplevelse af at være “midlertidige lokale”.

Det skaber også et nyt behov for kommunikation. Som brancheorganisation er vi glade for, at vores gæster med Cruising Copenhagen har fået et medie, der er skræddersyet til dem.

De bedste ønsker for den kommende sæson – og til magasinet Cruising Copenhagen.

Om Magasinet

Cruising Copenhagen er en turistguide i magasinformat, der er målrettet de mange internationale turister, som forventes at besøge København i 2020. Magasinet er den førende guide til målgrupper, der i 2019 genererede en omsætning på over 10 milliarder kroner.

Velkommen til København. Her er et magasin med de bedste guider, anbefalinger, foromtaler og anekdoter om byen præsenteret i et eksklusivt magasinformat og skrevet lige præcis til målgruppen af internationale turister i København.

Magasinet har en form, som man kender fra andre rejsemagasiner. Men det er helt afgørende, at tonen og stilen ikke er som et traditionelt rejsemagasin.

Magasinet er en “inside guide” – og taler derfor ud fra byens udgangspunkt med den indfødte københavners autencitet og troværdighed.

Distributionen af Cruising Copenhagen er særligt målrettet mod de steder, hvor turisterne først møder København – det vil sige i lufthavnen, på hoteller, i turistinformationer og i forbindelse med krydstogtanløb på Oceankaj og Langelinie.

Cruising Copenhagen er udviklet af erfarne magasinfolk og er en del af netværket Cruise-Copenhagen i samarbejde med Wonderful Copenhagen.

Hvordan får læseren fat i magasinet?

Cruising Copenhagen uddeles mere end 325 steder i København og rundt omkring i Danmark – herunder på over 100 hoteller, på mange turistinformationer, inklusive Københavns kommunes turistformationer i Vesterbrogade og Oceankaj, i krydstogtterminalerne på Oceankaj, på Langelinie Outlet samt fra en lang række restauranter, caféer og butikker.

Magasinet er altså til stede på alle de vigtigste touchpoints for internationale turister og, ikke mindst, krydstogtspassagerer – hvor der er er særligt fokus på de passagerer, hvis krydstogt begynder eller slutter i København – de såkaldte turnarounds.

Du kan læse hele magasinet her: CruisingCopenhagen

 

De vigtigste touchpoints er:

  • I udvalgte butikker, restauranter og caféer
  • På hoteller
  • Hos turistinformationer
  • Ved seværdigheder
  • Oceankaj og Langelinie

Medieinformation 2020

Fakta om internationale turister i København

• I 2020 forventes der over 2,5 millioner internationale turister til byen, heraf er ca. 950.000 krydstogtpassagerer (turnaround eller transit)
• Hver turist, inkl. turnaround krydstogtpassager, har i gennemsnit 2,7 overnatninger
– dvs. at de tilsammen står for mere end 5 millioner årlige overnatninger
• Hotel er den primære overnatningsform
• De bruger i gennemsnit 2.150 kr. pr. døgn på indkvartering, mad, oplevelser, shopping mm.
• 84% rejser uden børn
• Der er i gennemsnit 2,9 personer i rejsegruppen
• 51% er i Danmark for første gang
• 59% søger ikke information om København op til afrejsen
• Et stort flertal vil anbefale en storbyferie i Danmark  til deres venner og bekendte

Kilde: VisitDenmark 2018

Hvorfor annoncere i Cruising Copenhagen?

Cruising Copenhagen er et unikt medie, der henvender sig til en købestærk målgruppe, som er åbne og nysgerrige for at hente inspiration. Magasinet har en høj troværdighed og et indhold, som målgruppen opfatter som brugbart, underholdende og attraktivt.

Cruising Copenhagen udfylder et reelt behov hos turisterne, der har savnet en samlet præsentation af oplevelser og tilbud i København.

Og det har som trykt magasin mulighed for at nå ud til målgrupper, der er svære at få i tale på andre platforme.

Magasinet giver overblik over de store samlende fortællinger, der afspejler byens historie, bygninger, monumenter og andre ting.
Og det fortæller desuden om andre oplevelser inden for gastronomi, musik, kunst og gadeliv i almindelighed, som kan give en mere lokal og autentisk vinkel på byen.

Som en rød tråd gennem hele magasinet, bliver læseren guidet gennem, hvor lang tid man skal afsætte til de forskellige oplevelser. Tiden er altafgørende for storbyturister, og der er oplevelser, som tager alt fra et kvarter til en hel dag.

Profil på annoncører

Læserne er en særdeles attraktiv gruppe af forbrugere, der er interesseret og modtagelig over for både inspiration til oplevelser samt profilannoncer med en bredere fortælling med udgangspunkt i besøget i København.

Annoncør-eksempler inden for oplevelser:

  • Restauranter
  • Museer og seværdigheder
  • Detailhandel
  • Guidede ture

Annoncør-eksempler inden for profil-annoncer:

  • Dansk design og kunsthåndværk
  • Danske og internationale brands

Annonceinformationer

Annoncepriser

opslag til kant:

Kr. 70.000

B: 400 x H: 250 mm
+5 mm beskæring

1/1 side til kant:

Kr. 40.000

B: 200 x H: 250 mm
+5 mm beskæring

1/1 side til kant/ bagside:

Kr. 45.000

B: 200 x H: 250 mm
+5 mm beskæring

1/1 side til kant/ 2+3 omslag:

(inderside af forsiden og indersiden af bagsiden)

Kr. 42.000

B: 200 x H: 250 mm
+5 mm beskæring

1/2 side til kant, tvær:

Kr. 22.000

B: 170 x H: 110 mm

1/4 side:

Kr. 13.000

B: 85 x H: 110 mm

1/2 side høj til kant:

Kr. 22.000

B: 85 x H: 220 mm

1/2 side høj til kant/ indholds-fortegnelse:

Kr. 26.000

B: 100 x H: 250 mm
+5 mm beskæring

Alle priser er ekskl. moms.

Annoncemateriale til det trykte blad skal leveres som trykklar PDF (min. 300 dpi, CMYK). Materialet til annoncer kan sendes til annoncer@mppublishing.dk (maks. 20 MB) eller via ftp-server. For yderligere tekniske detaljer om krav til annoncemateriale se www.mppublishing.dk

 

Udgivelsesplan

 

UDGIVELSE DEADLINE /native ads DEADLINE /annoncer UDGIVELSESDATO OPLAG
Cruising Copenhagen #1 2020 9. marts 2020 10. marts 2020 7. april 2020 60.000 ex / 255.000 læsere
Cruising Copenhagen #2 2020 9. juni 2020 10. juni 2020 9. juli 2020 60.000 ex / 255.000 læsere
Cruising Copenhagen #3 2020 8. oktober 2020 9. oktober 2020 12. november 2020 45.000 ex / 201.000 læsere

Native Advertising

Særligt udvalgte annoncører har mulighed for “native advertising”, typisk som omtale i forskellige guides. Designet, tonen og sproget svarer til resten af det redaktionelle indhold og bliver derfor opfattet som en naturlig del af magasinet.

For nærmere information, kontakt Hanne Kjærgaard Rasmussen, +45 29 67 14 36, hanne@media-partners.dk

Rubrikannoncer

Rubrikannoncer samles i et særligt guideområde i bagerste del af magasinet. Annoncerne placeres i kategorier efter en logisk opdeling, og hver kategori bliver forsynet med en overskrift, eksempelvis “Fish restaurants” eller “Sightseeing”. Formatet er i tre spalter og spaltebredden er 53,5 mm. Satshøjden er 210 mm.

Pris pr. spalte/mm: Kr. 49

Om Cruising Copenhagen

Cruising Copenhagen udgives af MP Publishing, der har solid erfaring inden for kundemagasiner, content marketing og design.

Michael Rachlin

Michael Rachlin

Redaktør

Michael har arbejdet som konceptudvikler og magasinredaktør i mere end 15 år. De sidste 10 år har han arbejdet med kundekommunikation, content marketing og brand journalism. Tidligere redaktør for AOK og med indgående kendskab til byens kultur- og restaurantscene.
Mads Koefoed

Mads Koefoed

Projektchef

Mads arbejder i krydsfeltet mellem forretningsudvikling, rådgivende salg af forskellige kommunikationsløsninger og gennemførsel af projekter i samarbejde med samarbejdspartnere og kunder. Her i rollen som projektleder og kommerciel tovholder.
Hanne Kjærgaard

Hanne Kjærgaard

Direktør

Hanne er direktør i MP Publishing og arbejder med kommerciel udvikling samt annonce- og bannersalg på Cruising Copenhagen og andre udgivelser.

Kontakt

Hanne Kjærgaard Rasmussen

Partner

+45 29 67 14 36
hanne@media-partners.dk