Folkeskolen online annoncer 2021
Bannerannoncer
folkeskolen.dk har mere end 300.000 månedlige besøg, der genererer 1 mio. sidevisninger på sitet. Her har brugerne adgang til nyheder og indhold om undervisning, fagstof, anmeldelser, skole politik og debat.
Vi tilbyder bannerkampagner på tværs af vores site, og målrettede kampagner mod et eller flere af vores 24 faglige netværk.
Du kan også ramme effektivt og målrettet ved at annoncere i vores omfattende udvalg af nyhedsbreve
(se separat afsnit).
Hent medieinformationer (pdf): Samlede medieinformationer 2021 – Folkeskolen
Bannerannoncering på Folkeskolen.dk
Folkeskolen.dk har ugentligt ca. 100.000 besøgende, og alle brugere har relation til grundskolen.
Priser og formater
Bannerannoncer | Format | Placering | Pris pr. CPM* |
---|---|---|---|
Topbanner / desktop | 930 x 180 | Øverst på siden | kr. 175,- |
Topbanner mobil | 320 x160 | Øverst på siden | kr. 175,- |
Skyskraber | 160 x 600 | Til højre på siden | kr. 125,- |
Skyskraber | 160 x 600 | Til venstre på siden | kr. 125,- |
Artikelbanner | 300 x 250 | Midt på siden | kr. 125,- |
Megabanner Bund | 930 x 180 | I bunden af siden | kr. 150,- |
Omvendt U | 1.280 x 180, 2 stk. 160 x 600 | I toppen og ned i begge sider | kr. 350,- |
*CPM = 1.000 eksponering
Redaktionelt ugentligt nyhedsbrev
Folkeskolens redaktion udsender et ugentligt nyhedsbrev med indhold fra det trykte blad samt nye og aktuelle historier og vinkler.
Nyhedsbrevet udsendes til 21.000 modtagere.
Bred målgruppemæssig dækning af de folkeskolen.dk brugere som ønsker at holde sig opdateret på det mest aktuelle skolestof
Bannerformater nyhedsbreve
Gældende for både redaktionelt og ugentligt nyhedsbrev
Topbanner 600 x 160 px. / 2.-4. placering 600 x 160 px. / 5.-6. placering 300 x 250 px.
Personligt ugentligt
nyhedsbrev
Det personlige nyhedsbrev sammensættes individuelt til den enkelte modtager baseret på den pågældendes interesse for specifikke emner, geografi og interesse for blogs (i form af tags).
Bred målgruppemæssig dækning af folkeskolen.dk’s brugere.
Der er i alt 16.000 modtagere af personlige nyhedsbreve, som modtager i alt ca. 50.000 nyhedsbreve per uge.
Det personlige nyhedsbrev sælges på månedsbasis dvs. i alt 200.000 nyhedsbreve per måned – 12 nyhedsbreve i gennemsnit.
Faglige netværk og faglige nyhedsbreve
Annoncer målrettet i de prisbelønnede Faglige Netværk indenfor hvert relevant fagområde, hvor dedikerede folkeskolelærere og brugere orienterer sig og lader sig inspirere fagligt.
24 faglige netværk giver unik mulighed for målrettet annoncering for produkter eller services rettet mod specifikke faggrupper – uden spild.
Hvert netværk har sit eget dedikerede område med indhold på folkeskolen.dk
Medlemmerne modtager nyhedsbreve med aktuelle artikler, anmeldelser og blogindlæg for deres specifikke fagområde.
Nyhedsbreve og folkeskolen.dk opdateres konstant med nyt indhold.
Annonceringen på de faglige netværk er opdelt i forskellige prisgrupper efter størrelse og omfang af eksponering.
Bannerplacering
Vi har 2 bannerplaceringer i det faglige netværks nyhedsbrev og 2 ved det faglige netværks indhold på folkeskolen.dk
Placering 2 sælges m. 10% rabat i fht. listeprisen.
Bannerformater
Bannerformatet er 300 x 250 px
Bannerpriser
Prisgruppe 1 :: kr. 10.500,-
Prisgruppe 2 :: kr. 8.500,-
Prisgruppe 3 :: kr. 6.500,-
Prisgruppe 4 :: kr. 4.500,-
Materiale & betingelser
Bannermateriale
Alt materiale til bannerannoncering leveres som GIF, JPG eller Flash (med indsat ”clickTAG” + en GIF-fil til backup) i maks. 50 kb. Animation maks. 10 sek. og/eller 3 loops. URL-link skal angives.
Alt materiale til annonce- og bannerkampagner skal leveres senest 2 arbejdsdage før kampagnestart. Alt materiale sendes til din kontaktperson hos Media-Partners.dk med reference til ordrenr. og kunde og kampagneperiode.
Priser og betalingsbetingelser
Alle priser er ekskl. moms. Enhver annonce faktureres umiddelbart efter udgivelsen. Betalingsfristen er – uanset fakturadato – netto kontant 10 dage efter udgivelsesdatoen for bladet, hvori annoncen har været indrykket. Såfremt betalingsfristen overskrides, påregnes et rentetillæg på 2% pr. påbegyndt måned.
Reklamation
Media-Partners eller mediet kan ikke stilles til ansvar for fejl i annoncer, som er indrykket i overensstemmelse med ordrebekræftelsen. For trykfejl, forkerte størrelser, tidspunkter etc. som annoncøren eller bureauet ikke bærer ansvaret for, ydes en reduktion efter Media-Partners vurdering, der højst kan beløbe sig til annoncens pris og for indrykninger i mediet.
Reklamationer over trykfejl, fejl ved farven eller lignende skal være Media-Partners i hænde senest 5 dage efter annoncens indrykning. Indrykkes enannonce flere gange med samme fejl, uden at Media-Partners modtager reklamation, ydes eventuel dekort kun for den første indrykning. Erstatningskrav kan ikke gøres gældende over for Media-Partners eller over for mediet for fejlagtig, forsinket eller manglende indrykning af de bestilte annoncer eller eventuelle følger af sådanne fejl.
Annullering
Annonce-annullering skal ske skriftligt til Media-Partners senest 7 hverdage før bestillingsfristen. Annoncer, hvortil særplacering er bestilt, kan ikke annulleres uden forudgående aftale Media-Partners.
Øvrige bestemmelser
Media-Partners forbeholder sig ret til at afvise annoncer, der strider mod mediets retningslinjer, eller imod gældende love og bestemmelser. Annoncer, som kan forveksles med redaktionel tekst, skal for annoncørens regning øverst forsynes med ordet “annonce” oven over en streg i hele annoncens bredde.