Fagbladet FOA tekstannoncer 2021
Et fagblad – fire faglige udgaver
Fagbladets trykte oplagstal (174.374) er fordelt på 4 udgaver af bladet!
Fag, faglighed, arbejdsmiljø og arbejdsliv er omdrejningspunkter i fagbladet. De redaktionelle artikler
handler bl.a. om ældrepleje, demens, forflytning, velfærdsteknologi, pædagogik, læreplaner,
børnepasning, hygiejnisk rengøring, kost og ernæring, brand og redning, teknik, klima, befordring
og logistik.
Læserne tillægger Fagbladet FOA stor værdi. Tilliden til mediet er høj. Mange ser fagbladet som en
troværdig hånd i ryggen i mødet med borgere, pårørende, kolleger og ledere*.
Fagbladet FOAs formater og layout er jævnligt genstand for udvikling, og mediet blev senest redesignet
i 2020.
Hent medieinformationer (pdf):
Samlede medieinformationer 2021 – Fagbladet FOA
Du kan læse magasinet her:
Social & Sundhed
Oplag: 106.368 (61 %)
• Social- og sundhedshjælpere
• Social- og sundhedsassistenter
• Hjemmehjælpere
• Sygehjælpere
• Ledere
• Andre
Kost & Service
Oplag: 12.206 (7 %)
• Køkkenmedarbejdere
• Kantineledere
• Rengøringsledere
• Rengøringsmedarbejdere
• Serviceassistenter og medarbejdere
• Vaskeripersonale
• Andre
Teknik & Service
Oplag: 8.719 (5 %)
• Teknik- og servicemedarbejdere
• Rådhus- og biblioteksbetjente
• Bade- og idrætsassistenter
• Plejehjemsteknikere
• Parkeringsvagter
• Brand- og redningspersonale
• Bybuschauffører
• Skibsførere
• Andre
Pædagogisk
Oplag: 47.081 (27 %)
• Pædagogmedhjælpere
• Pædagogiske assistenter
• Dagplejere
• Dagplejepædagoger og ledere m.v.
• Omsorgsmedhjælpere
• LFS (ledere, souschefer, pædagoger,
medhjælpere m.fl.)
• Andre
Læserprofil
For annoncører giver det mening både at målrette annoncer til velfærdsarbejderen på jobbet og i privatsfæren. På jobbet kan der være tale om annoncer for fx kurser og efteruddannelse, sundhedskampagner, job, indretning af institutioner, udstyr samt arbejdstøj og -sko.
I privaten har det store antal af læsere interesse i og ansvar for indkøb af dagligvarer samt produkter til hjem, fritidsaktiviteter, helbred, have, husdyr samt rejser og meget mere.
Mange læsere arbejder i frontlinjen i det direkte møde med borgerne – børn, ældre, syge, handikap – samt deres pårørende. Læserne identificerer og italesætter derfor behov og muligheder til optimering af opgaverne – herunder indstillinger til indkøb af nye løsninger samt tilkøb til eksisterende løsninger.
Andre læsere er direkte beslutningstagere og indkøbsansvarlige på deres arbejde, såsom ledere inden for pleje, omsorg, psykiatri og dagtilbud. Eksempler kan være ledere af plejecentre og daginstitutioner.
Fakta: Sådan er læserne privat
72 procent ejer deres bolig. 68 procent er gift eller samlevende. De bor jævnt fordelt over hele Danmark.
64 procent interesserer sig meget for sundhed og helse. 85 procent interesserer sig for haven.
61 procent går op i sund ernæring og mad. 90 procent interesserer sig for ferierejser – og næsten en
tredjedel bruger 10.000-40.000 kroner årligt på at rejse. 84 procent har bil i husstanden. 69 procent vandrer, cykler eller dyrker andre udendørsaktiviteter. 84 procent foretrækker at købe varer i en fysisk butik fremfor på nettet. 73 procent bruger briller, og 28 procent har hund.
Kilde
Index Danmark/Gallup 2. halvår 2019/1. halvår 2020
Formater på Tekstsideannoncer og Stillingsannoncer
Bagsiden
B: 215 x H: 225 mm + 5 mm til beskæring
1/1-side t.kant:
B: 215 x H: 280 mm + 5 mm til beskæring
1/1-side
B: 186 x H: 237 mm
1/2-side
B: 84 x H: 237 mm
1/2-side:
B: 186 x H: 110 mm
1/3-side:
B: 186 x H: 78 mm
Forside:
B: 86 x H: 36 mm
Annoncepriser
– efter udgave/sektor og format
Oplag | 1/1 side | 1/2 side | 1/3 side | 1/6 side | |
---|---|---|---|---|---|
Social & Sundhed | 106.368 | kr. 24.400 | kr. 14.400 | kr. 11.100 | |
Kost & Service | 12.206 | kr. 8.400 | kr. 5.100 | kr. 3.900 | |
Teknik & Service | 8.719 | kr. 6.900 | kr. 4.100 | kr. 3.200 | |
Pædagoisk | 47.081 | kr. 15.650 | kr. 9.400 | kr. 7.100 | |
Fællessider | 174.375 | kr. 34.000 | kr. 20.500 | kr. 15.500 | kr. 8.000 |
Side 2 | Side 5 | Omslag side 3 | Bagsiden | Opslag | Advertorial | |
---|---|---|---|---|---|---|
Alle sektorer: Social & Sundhed, Pædagoisk, Kost & Service, Teknik & Service | kr. 36.500 | kr. 36.500 | kr. 36.500 | kr. 41.000 | kr. 52.000 | Indhent tilbud |
Udvalg: Annoncering i een eller flere sektorer | Indhent tilbud | Indhent tilbud | Indhent tilbud | Indhent tilbud | Indhent tilbud | Indhent tilbud |
Alle priser er inkl 4 farver og ekskl. moms
Udgivelsesfrekvens: 6 gange årligt
Læsertal iflg. Gallup: 161.000 ex.
Kontrolleret distribueret oplag iflg DMO: 174.374 ex.
Stillingsannoncer
STILLINGER | 1/1 side | 1/2 side høj | 1/2 side tvær | 1/3 side | Advertorial |
---|---|---|---|---|---|
Pris stillingsannoncer | kr. 28.300 | kr. 14.450 | kr. 14.450 | kr. 7.400 | Indhent tilbud |
Uddannelses-, kursus- og vikarannoncer
MODULER: | Modul 1: 84 mm b x 55 mm h | Modul 2: 84 mm b x 110 mm h | Modul 3: 84 mm b x 175 mm h | Modul 4: 84 mm b x 237 mm h |
---|---|---|---|---|
Uddannelses-, kursus- og vikarnnoncer | kr. 4.000 | kr. 7.975 | kr. 11.900 | kr. 15.900 |
Farvetillæg
Alle priser er inkl. farver.
Materiale
Tekstsideannoncer modtages på joergen@media-partners.dk
Gentagelsesrabat
3 indrykninger: 5 %
6 indrykninger: 10 %
Beregnes af grundprisen og opnås ved bestilling i fast ordre inden for en periode
på 12 måneder.
Word-annoncer
Tillæg for behandling af word-dokumenter og klargøring til tryk pr. annonce 400 kr.
Indstik
Indhent venligst tilbud på tlf. 2857 0857.
Alle indstik skal have flg. information på
forsiden ”Annoncetillæg”.
Udgivelsesplan & Deadlines
Magasin nr. | Deadline | Udkommer |
---|---|---|
Nr. 1 | 11. jan. 2023 | 14./17. feb. 2022 |
Nr. 2 | 08 mar. 2023 | 18./21. apr. 2023 |
Nr. 3 | 04. maj 2023 | 13./16. jun. 2023 |
Nr. 4 | 08. aug. 2023 | 05./08. sep. 2023 |
Nr. 5 | 26. sep. 2023 | 31. okt/03. nov. 2023 |
Nr. 6 | 07. nov. 2023 | 18./21. dec. 2023 |
Materiale & betingelser
Annoncemateriale til det trykte blad skal leveres som trykklar PDF (min. 300 dpi, CMYK).
Materialet til tekstannoncer kan sendes til joergen@media-partners.dk (maks. 20 MB) eller
via wetransfer.com. For yderligere tekniske detaljer om krav til annoncemateriale se: media-partners.dk
Priser og betalingsbetingelser
Alle priser er ekskl. moms. Enhver annonce faktureres umiddelbart efter udgivelsen. Betalingsfristen er – uanset fakturadato – netto kontant 10 dage efter udgivelsesdatoen for bladet, hvori annoncen har været indrykket. Såfremt betalingsfristen overskrides, påregnes et rentetillæg på 2% pr. påbegyndt måned.
Reklamation
Alle reklamationer, rettelser og standsninger skal ske skriftligt. Hvis materialefristen overskrides
bortfalder reklamationsretten.
Media-Partners eller mediet kan ikke stilles til ansvar for fejl i annoncer, som er indrykket i overensstemmelse med ordrebekræftelsen. For trykfejl, forkerte størrelser, tidspunkter etc. som annoncøren eller bureauet ikke bærer ansvaret for, ydes en reduktion efter Media-Partners vurdering, der højst kan beløbe sig til annoncens pris og for indrykninger i mediet.
Reklamationer over trykfejl, fejl ved farven eller lignende skal være Media-Partners i hænde senest 5 dage efter annoncens indrykning. Indrykkes enannonce flere gange med samme fejl, uden at Media-Partners modtager reklamation, ydes eventuel dekort kun for den første indrykning. Erstatningskrav kan ikke gøres gældende over for Media-Partners eller over for mediet for fejlagtig, forsinket eller manglende indrykning af de bestilte annoncer eller eventuelle følger af sådanne fejl.
Annullering
Annonce-annullering skal ske skriftligt til Media-Partners senest 7 hverdage før bestillingsfristen. Annoncer, hvortil særplacering er bestilt, kan ikke annulleres uden forudgående aftale Media-Partners.
Øvrige bestemmelser
Media-Partners forbeholder sig ret til at afvise annoncer, der strider mod mediets retningslinjer, eller imod gældende love og bestemmelser. Annoncer, som kan forveksles med redaktionel tekst, skal for annoncørens regning øverst forsynes med ordet “annonce” oven over en streg i hele annoncens bredde.