MAGASINUDVIKLING

Media-Partners ambition er at drive et professionelt annoncesalg på jeres vegne.
Sammen optimerer vi jeres muligheder og annoncepotentiale, og vi sørger for at tallene når i mål.

Tal med os om mulighederne. Til inspiration har vi hjulpet andre fagblade, tidsskrifter og magasiner indenfor nedenstående områder.

MAGASINUDVIKLING
Nyt magasin – fra ide til distribution
Tryk og layout
Client Publishing


ANNONCEUDVIKLING
Print, stilling, online
Prissætning
Krydssalg og annoncepakker
Nye annonceprodukter, online og offline
Kunde og markedsudvikling


MESSEDELTAGELSE

Messedeltagelse, opsætning samt salg af stande
Indsalg til brochure, messeavis mm.

ANNONCETEST
Test af reklamens funktion i medier, annoncer, indstik, online/banner mm.

Velegnet hvis du er fx:

  • Et medie, der gerne vil hjælpe annoncørerne til bedre annonceeffekt

  • En annoncør, der gerne vil have større effekt af annoncekronerne

 

LÆSERUNDERSØGELSER
Læserundersøgelser er et effektivt redskab til at opnå viden om dine læsere − f.eks. generel læsertilfredshed, -præferencer og -holdninger.
Læserundersøgelser kan således integreres som en essentiel del af grundlaget for redaktionelle beslutninger ligesom det understøtter annoncesalget med viden og rækkevidde i forhold til målgrupper.
Sidstnævnte er et alternativ til at indgå i de “officielle” læsertal som opgjort af Index Danmark/Gallup jvnf. nedenfor.

 

LÆSERTALSMÅLING I INDEX DANMARK / GALLUP
Læsertallene fra Index Danmark bruges aktivt af større bureauer til at kvalificere indrykning af annoncer i print. Index Danmark måler således danskernes brug af medier, forbrugsvaner, interesser, aktiviteter, meninger m.m.

I mediedelen måles læsertal for dagblade, ugeblade, magasiner, fagblade og distriktsblade. Selve undersøgelsen gennemføres af Kantar Gallup og udarbejdes på basis af online interviews med løbende indsamling blandt danskere på 13 år eller ældre.

For at kunne blive målt meningsfuldt i Index Danmark kræves normalt et årligt oplag på min. 120.000 eksemplarer, hvilket betyder, at ikke alle medier reelt er store nok til at blive målt i undersøgelsen. Det samme gælder, hvis målgruppen er snævre befolkningsgrupper, der kun vanskeligt kan opfanges af en bred, gennemsnitlig undersøgelse.

Alternativet i alle tilfælde er egen læserundersøgelse, der dokumenterer mediets specifikke læserkreds.