Til udgivere
Media-Parters hjælper dit medie med at udvikle et opdateret, flermedialt annoncesalg!
Media-Partners ambition er at drive et professionelt annoncesalg på jeres vegne.
Sammen optimerer vi jeres muligheder og annoncepotentiale, og vi sørger for at tallene når i mål!
Så kan I koncentrere jer om at udgive bladet!
Tal med os om mulighederne, men til inspiration har vi hjulpet andre fagblade, tidsskrifter og magasiner indenfor nedenstående områder.
MAGASINUDVIKLING
– Nyt magasin – fra ide til distribution
– Tryk og layout
– Client Publishing
ANNONCEUDVIKLING
– Print, stilling, online
– Prissætning
– Krydssalg og annoncepakker
– Nye annonceprodukter, online og offline
– Kunde og markedsudvikling
MESSEDELTAGELSE
– Messedeltagelse, opsætning samt salg af stande
– Indsalg til brochure, messeavis mm
ANNONCETEST
Test af reklamens funktion i medier, annoncer, indstik, online/banner mm
Velegnet hvis du er fx
– Et medie, der gerne vil hjælpe annoncørerne til bedre annonceeffekt
– En annoncør, der gerne vil have større effekt af annoncekronerne
LÆSERUNDERSØGELSER
Læserundersøgelser er et effektivt redskab til at opnå viden om dine læsere − f.eks. generel læsertilfredshed, -præferencer og -holdninger
Læserundersøgelser kan således integreres som en essentiel del af grundlaget for redaktionelle beslutninger ligesom det understøtter annoncesalget med viden og rækkevidde i forhold til målgrupper.
Sidstnævnte er et alternativ til at indgå i de “officielle” læsertal som opgjort af Index Danmark/Gallup jvnf. nedenfor.
LÆSERTALSMÅLING I INDEX DANMARK / GALLUP
Læsertallene fra Index Danmark bruges aktivt af større bureauer til at kvalificere indrykning af annoncer i print. Index Danmark måler således danskernes brug af medier, forbrugsvaner, interesser, aktiviteter, meninger m.m.
I mediedelen måles læsertal for dagblade, ugeblade, magasiner, fagblade og distriktsblade. Selve undersøgelsen gennemføres af Kantar Gallup og udarbejdes på basis af online interviews med løbende indsamling blandt danskere på 13 år eller ældre.
For at kunne blive målt meningsfuldt i Index Danmark kræves normalt et årligt oplag på min. 120.000 eksemplarer, hvilket betyder, at ikke alle medier reelt er store nok til at blive målt i undersøgelsen. Det samme gælder, hvis målgruppen er snævre befolkningsgrupper, der kun vanskeligt kan opfanges af en bred, gennemsnitlig undersøgelse.
Alternativet i alle tilfælde er egen læserundersøgelse, der dokumenterer mediets specifikke læserkreds.